Darbą pradeda naujasis komercijos atašė Kinijoje Andrius Sankauskas

Data

2020 01 27

Įvertinimas
1
Komercijos atase Kinijoje.jpg

Šiandien, sausio 27 d., darbą pradeda naujasis komercijos atašė Kinijoje Andrius Sankauskas. Jis pakeitė iki šiol Lietuvos verslui Kinijoje atstovavusį ir kadenciją baigusį Arūną Karloną.  

Prieš tapdamas komercijos atašė Kinijoje A. Sankauskas dirbo VšĮ „Versli Lietuva“ sektoriaus plėtros vadovu, o jo atsakomybės sritis buvo būtent Kinijos rinka. A. Sankauskas taip pat yra dirbęs privačiose įmonėse prekių ženklų plėtojimo bei eksporto vadybos srityse. Jis turi darbo Jungtinių Tautų Organizacijoje, Kauno miesto savivaldybėje patirties. Vytauto Didžiojo universitete A. Sankauskas baigė politikos bei viešojo administravimo mokslus, o  Sankt Peterburgo valstybiniame universitete – viešųjų ryšių studijas. 

„Darbas VšĮ „Versli Lietuva“ leido geriau pažinti šalies verslo poreikius ir prisidėti prie lietuviškų prekių konkurencingumo gerinimo. Sukauptą Lietuvos įmonių konsultavimo eksporto plėtros klausimais, eksporto diagnostikos, įvairių verslo misijų, nacionalinių stendų tarptautinėse parodose ir atvykstamųjų potencialių užsienio partnerių vizitų organizavimo patirtį planuoju sėkmingai panaudoti, siekdamas nuoseklaus Lietuvos eksporto į Kiniją didėjimo“, – teigia A. Sankauskas.

A. Sankauskas tarp svarbiausių darbų įvardija siekį, kad Lietuvos eksportas į Kiniją padidėtų bent du kartus. Jis taip pat ketina stiprinti Lietuvos, kaip aukštųjų ir finansinių technologijų šalies, žinomumą ir padidinti Kinijos turistų Lietuvoje srautus. 

Šiuo metu Ekonomikos ir inovacijų ministerijos komercijos atašė tinklą sudaro 12 komercijos atašė, dirbančių Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Izraelyje, Kinijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje, JAV ir Rusijoje.

Komercijos atašė pareigybė reikalinga siekiant skatinti spartesnę Lietuvos ekonomikos integraciją į pasaulio ekonomiką, Lietuvos prekių ir paslaugų eksportą ir investicijas į Lietuvos ekonomiką, ieškoti naujų rinkų Lietuvos prekėms ir paslaugoms, skatinti technologinį bendradarbiavimą ir atvykstamąjį turizmą į Lietuvą, ginti Lietuvos įmonių interesus užsienyje. 

2018 metais Lietuvos ir Kinijos prekybos apyvarta išaugo iki 4,2 proc. (iki 1,04 mlrd. eurų). Lietuvos eksportas į Kiniją augo 5,5 proc. ir siekė 189 mln. eurų.  Beveik 22 proc. bendro Lietuvos eksporto į Kiniją sudaro įvairūs pramonės dirbiniai. Importo iš Kinijos rodikliai išaugo 3,94 proc. ir siekė 855 mln. eurų.