Turizmo verslas: inovacijų link

Data

2020 05 29

Įvertinimas
0
ipad-632394_960_720.jpg

Šiandien vykusioje nuotolinėje diskusijoje „Digital Lunch & Learn: inovacijos turizmo sektoriuje“ aptarta, kaip po krizės pasikeistų turizmo verslas ir kokių inovatyvių sprendimų reikėtų, norint pritaikyti turizmą prie  pasikeitusių sąlygų.

Diskusiją moderavęs ekonomikos ir inovacijų viceministras Elijus Čivilis pažymėjo, kad turizmo sektorius tapo vienu labiausiai paveiktų sektorių tiek visame pasaulyje, tiek Lietuvoje, o turizmo sektoriaus butinybę prisitaikyti prie COVID-19 sukeltų aplinkybių pabrėžia tiek Europos Sąjunga, tiek EBPO. Todėl turizmo verslas turi nedelsdamas orientuotis į inovatyvias veiklas.

Diskusijos dalyviai – VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ direktorius Dalius Morkvėnas, ekonomikos ir inovacijų ministro patarėjas Kęstutis Šetkus bei „Eddy Travels“ įkūrėjas ir direktorius Edmundas Balčikonis –  vieningai sutarė, kad turizmo verslas vis daugiau paslaugų turi perkelti į elektroninę erdvę, kurti ir įgyvendinti e. rinkodaros veiklas, virtualiuosius maršrutus. Pandemija parodė, kad būtina pagalvoti ir apie naujas bekontaktes paslaugas, pavyzdžiui, bekontaktį įsiregistravimą viešbučiuose ar kaimo turizmo sodybose.

Diskusijoje, kurioje nuotoliniu būdu dalyvavo šalies turizmo atstovai, pažymėta, kad didelį potencialą augti turi vietinis turizmas, todėl būtina galvoti apie infrastruktūros turistams plėtrą, įtraukiant ir tokius produktus, kaip papildytosios realybės gidai ar audiogidai. Kadangi karantino metu augs pavienių keliautojų srautai, jiems būtina pasiūlyti individualius paslaugų paketus.

Po diskusijos buvo pristatyta nauja Ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir MITA priemonė „Turizmo inovacijos“, kuri skatins inovacinę veiklą, kuriant ir tobulinant turizmo paslaugas ir verslo modelius, tobulinant turizmo paslaugų rinkodarą, apmokant turizmo sektoriaus darbuotojus. Pagal priemonę numatoma finansuoti veiklas, kurios apima: turizmo paslaugų ir verslo modelių kūrimą bei tobulinimą, informacijos apie turizmo paslaugas kūrimą ir pristatymą, rinkodaros ir prekių ženklų vertės kūrimą, taip pat dizaino kūrimo ir turizmo darbuotojų mokymų veiklą.