BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Apklausa dėl smulkiojo verslininko sąskaitos

Pristatome svarstomą įdiegti naują priemonę – smulkiojo verslininko sąskaitą, kuri leis automatizuoti apskaitą ir mokesčių sumokėjimą individualią veiklą vykdantiems asmenims. 2020 m. atliktos apklausos duomenimis, vienas savarankiškai dirbantis asmuo per metus praleidžia apie 18 valandų tvarkydamas apskaitą. Manome, kad ši našta yra per didelė, ir siekiame ją sumažinti!

Siūlydami šią priemonę, vadovaujamės principu: JŪS RŪPINKITĖS SAVO VERSLU, O BUHALTERINĘ APSKAITĄ PALIKITE VALSTYBEI.

Kam skirta ši apklausa? Individualią veiklą pagal pažymą vykdantiems asmenims.

Apklausos tikslas. Kiekvienos tokios priemonės sukūrimas valstybei kainuoja, todėl norėtume atsiklausti Jūsų, savarankiškai dirbančių asmenų, ar smulkiojo verslininko sąskaita Jums reikalinga. Prašome atsakyti į toliau pateikiamus trumpus klausimus.

Kas yra smulkiojo verslininko sąskaita? Jeigu Jūs: (1) vykdote individualią veiklą pagal pažymą, (2) esate ne PVM mokėtojas, (3) taikote 30 proc. leidžiamus atskaitymus ir (4) atsidarysite Jūsų verslui skirtą mokėjimų sąskaitą kredito įstaigoje, ši priemonė leis automatiškai apskaičiuoti ir sumokėti gyventojų pajamų mokestį (toliau – GPM), valstybinio socialinio draudimo įmokas (toliau – VSD) ir sveikatos draudimą (toliau – PSD) pajamų pervedimo į Jūsų sąskaitą momentu. Taip pat galėsite pasirinkti automatiškai apskaičiuotus mokesčius sumokėti Jums patogiu metu ar mokestinio laikotarpio pabaigoje. Jeigu klientai su Jumis atsiskaitys ne pavedimu, o grynaisiais, šiuos pinigus įnešę ar patys pervedę atitinkamą sumą į smulkiojo verslininko sąskaitą, automatiškai juos įtrauksite į apskaitą kaip savo veiklos pajamas. Atsidarę smulkiojo verslininko sąskaitą, visada tiksliai žinosite, kiek mokesčių Jums priklauso sumokėti.

Įdiegus šį siūlymą, bankai ir kitos finansų įstaigos sudarytų galimybes atsidaryti atskirą smulkiojo verslininko sąskaitą. Visos šios sąskaitos įplaukos būtų automatiškai laikomos Jūsų individualios veiklos pajamomis ir joms taikomi atitinkami mokesčiai. Papildomai, jeigu neturite individualios veiklos pažymos, smulkiojo verslininko sąskaitos atidarymas leistų automatiškai įregistruoti Jūsų vykdomą veiklą, todėl tapti savarankiškai dirbančiu asmeniu būtų dar paprasčiau. Siekiant sumažinti administravimo sąnaudas, taip pat svarstoma, kad elektroninio mokėjimo išrašas galėtų pakeisti sąskaitą faktūrą (nebent faktūros pageidauja klientas arba atsiskaitoma grynaisiais pinigais).

Analogiška sistema jau yra taikoma Estijoje ir šiuo metu diegiama Latvijoje.

 

  • *

    1. Ar vykdydami savo veiklą norėtumėte naudotis šia smulkiojo verslininko sąskaita?

    Pasirinkite tik vieną variantą

    Taip

    Ne

    Nežinau

    Kita

    0
  • *

    2. Norėtumėte, kad mokėtini mokesčiai (GPM, PSD ir VSD) būtų:

    Pasirinkite tik vieną variantą

    Nuskaitomi automatiškai pajamų gavimo metu, nuo gautos pajamų sumos

    Tik apskaičiuojami automatiškai, o juos apmokėti galėtumėte Jums patogiu metu

    Kita

    1
  • *

    3. Ar pritartumėte pasiūlymui, kad elektroninio mokėjimo išrašas galėtų pakeisti sąskaitą faktūrą?

    Pasirinkite tik vieną variantą

    Taip

    Ne

    Nežinau

    Kita

    2
  • *

    4. Kokioje srityje vykdote savarankiškai dirbančio asmens ekonominę (-es) veiklą (-as) (galimi keli pasirinkimo variantai)?

    Pasirinkite vieną ar daugiau variantų

    Žemės ūkis

    Gamyba

    Statyba

    Prekyba

    Transporto paslaugos

    Remonto paslaugos

    NT paslaugos

    Švietimo paslaugos

    Socialinės ir sveikatos paslaugos

    Teisinės paslaugos

    IT paslaugos

    Meninė veikla

    Kita

    3
  • 4
Paskutinė atnaujinimo data: 2022-05-16