BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


A. Tang tapo pirmąja ministre, gavusia Lietuvos elektroninio rezidento statusą 

Data

2023 01 13

Įvertinimas
0
Tang.jpg

Į Lietuvą atvykusi Taivano skaitmeninių reikalų ministrė Audrey Tang ketvirtadienį tapo pirmąja ministre, gavusia Lietuvos elektroninio rezidento (e. rezidento) statusą. Šis statusas suteikia teisę naudotis mūsų šalyje teikiamomis administracinėmis, viešosiomis, o ateityje – ir komercinėmis nuotoliniu būdu teikiamomis paslaugomis.

Kreiptis dėl e. rezidento statuso gali visi užsieniečiai. Pirminis tikslas – padėti užsieniečiams naudotis Lietuvos skaitmeninėmis paslaugomis bei daryti verslą tiek mūsų šalyje, tiek Europos Sąjungos erdvėje. Tokį statusą po patikrinimo gavę kitų šalių piliečiai artimiausiu metu galės steigti įmonę Lietuvoje neatvykdami į mūsų šalį ir naudotis ES bendrosios rinkos privalumais.

„Siekiame, kad užsienio piliečiai, gyvendami savo šalyse, galėtų naudotis Lietuvos skaitmeninėmis paslaugomis – įsteigti čia įmonę, pasirašyti dokumentus, kurti verslą. Tokiu  būdu plečiame žmonių, dalyvaujančių Lietuvos ekonomikoje, galimybes. Be to, galimybė tapti e. rezidentais gali parodyti būdą kitų šalių gyventojams, kaip galima lengvai gauti prieigą prie ES šalių rinkos bei daryti verslą šioje ekonominėje erdvėje“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Norint gauti e. rezidento statusą pirmiausia reikia užpildyti paraišką portale migracija.lt, vėliau svetainėje paprašyti tiesioginio susitikimo ir pateikti biometrinius duomenis. Tai galima padaryti Lietuvoje arba užsienyje per Migracijos departamento atrinktą išorės paslaugų teikėją, kuris veikia 22 šalyse, įskaitant daugelį ES šalių, JAV, Japoniją, Australiją ir kitas. 

E. rezidento kortelėje įrašyti atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatas ir kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatas.

„Kviečiame Taivano įmones rinktis Lietuvą kaip savo pirmąją vietą užsienyje dėl politinio ir ekonominio stabilumo, narystės ES ir euro zonoje, palankios verslo ir reguliavimo aplinkos, stabilios jurisdikcijos bei tęstinio įsipareigojimo stiprinti skaitmenizaciją ir inovacijas“, – sako ekonomikos ir inovacijų viceministras Karolis Žemaitis.

Lietuvoje e. rezidento paslauga veikia nuo 2021 m. antrosios pusės, užsienyje dokumentus galima pateikti nuo 2022 m. pradžios. Iš viso šiuo metu pasaulyje Migracijos departamentas yra išdavęs daugiau kaip 300 e. rezidento kortelių ir jų kiekis nuolat auga.