BDAR
Close

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Informaciniai įpareigojimai verslui: administracinės naštos mažinimo darbų pradžia

Data

2008 12 18

Įvertinimas
0

Gruodžio 17 d. visuomenei, valstybės institucijoms, verslo organizacijų atstovams ir kitoms suinteresuotoms grupėms pristatytas Ūkio ministerijos užsakymu atliktas taikomasis mokslinis tyrimas „Administracinę naštą verslui sukuriančių informacinių įpareigojimų supaprastinimo galimybės geresnio reglamentavimo kontekste.“

 

Mokslinio tyrimo tikslas – peržiūrėti Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus informacinius įpareigojimus verslui, juos išanalizuoti bei pateikti pasiūlymų, kaip minėtų įpareigojimų būtų galima atsisakyti arba juos supaprastinti. Informaciniai įpareigojimai – tai teisės aktuose verslui nustatyti reikalavimai informuoti valstybės, savivaldybės institucijas arba jų įgaliotus asmenis apie savo veiklą ar gaminius, pvz., pildant mokesčių deklaracijas, įvairias periodines ataskaitas, registracijos formas, teikiant kitokią informaciją. Administracinė našta verslui – finansinės, laiko sąnaudos, patiriamos verslo subjektams vykdant informacinius įpareigojimus. 

          

Pasak Ūkio ministerijos sekretorės A. Mačiulytės, šie tyrimo rezultatai bus reikalingi siekiant įvertinti nacionalinių teisės aktų sukeliamą administracinę naštą verslui pinigine išraiška.

 

Atliekant tyrimą buvo peržiūrėti teisės aktuose įtvirtinti informaciniai įsipareigojimai verslui. Peržiūra buvo atliekama pasirinktose horizontaliosiose (pvz., mokesčių teisė, statistika, darbo teisė) ir vertikaliosiose (pvz., statyba, nekilnojamojo turto operacijos, transportas) teisinio reguliavimo srityse. Prie kiekvieno informacinio įpareigojimo tyrimo autoriai nurodė, ar jis yra tarptautinės, ar Europos Sąjungos (ES), ar nacionalinės kilmės, kokiu dažnumu ir kokie verslo subjektai jį privalo vykdyti ir pan. Moksliniame tyrime taip pat išskirtos teisinio reguliavimo sritys, kuriose administracinės naštos sumažinimo (nacionalinės kilmės informacinių įpareigojimų supaprastinimo) galimybės yra didžiausios. Tai transporto, nekilnojamojo turto operacijų, statybos, darbo teisės, mokesčių teisės, statistikos ir aplinkos apsaugos teisinio reguliavimo sritys. Tyrimo vykdytojai taip pat įvertino verslo subjektų aktyvumą pagal atskiras ekonominės veiklos rūšis, susistemino horizontaliųjų ir vertikaliųjų nacionalinio teisinio reglamentavimo sričių informacinius įpareigojimus, grafine ir skaitine išraiška pateikė nustatytų informacinių įpareigojimų verslui duomenis.

 

Administracinė našta verslui mažinama visoje ES. 2007 m. pradžioje Europos Vadovų Taryba konstatavo, kad administracinės naštos mažinimas yra svarbi priemonė Europos ekonomikai skatinti. Europos Vadovų Taryba pritarė, kad su ES teisės aktais susijusi administracinė našta iki 2012 m. turėtų būti sumažinta 25 proc., ir paragino ES valstybes nares 2008 m. nusistatyti nacionalinius administracinės naštos verslui mažinimo tikslus.

 

Ūkio ministerija siekia, kad nacionalinė administracinė našta verslui prioritetinėse srityse iki 2012 m. būtų sumažinta 25 proc.