BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Kūrybinius čekius kaip paramą dėl pandemijos gavo 126 projektai

Data

2021 12 23

Įvertinimas
0
abstract-5234092_1280.jpg

Ekonomikos ir inovacijų ministerija pagal priemonę „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ originalių produktų ir paslaugų kūrimui paskirstė beveik 7 mln. eurų ES struktūrinių fondų lėšų. Finansavimą gavo daugiausia balų surinkę126 verslo projektai, o dar 492 įtraukti į rezervinį sąrašą.

„Ši į pandemijos žalos mažinimą orientuota priemonė sulaukė didžiulio populiarumo, o  finansavimo paklausa kelis kartus viršijo skirtą biudžetą. Tai įrodo, kad priemonė labai reikalinga – verslas nori pasinaudoti visomis įmanomomis galimybėmis atsitiesti po suvaržymų, augti ir plėstis, didinti savo produktų ar paslaugų matomumą ir patrauklumą“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Iš viso pagal priemonę „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ buvo gautos 895 paraiškos, o teigiamai įvertinta 621 paraiška už beveik 33 mln. eurų.  492 projektai įtraukti į rezervinį sąrašą, jiems finansuoti bus ieškoma papildomų lėšų.

Priemonės „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ tikslas – paskatinti įmones investuoti į gaminių (paslaugų) dizaino sprendimus, siekiant padidinti įmonės produktų ar paslaugų patrauklumą, o kartu ir paklausą bei įmonės produktyvumą. Įgyvendindami projektus, pareiškėjai gali įsigyti kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektoriaus paslaugų, taigi, šios priemonės naudą pajus daugybė nuo pandemijos nukentėjusių kūrybos ir kultūros sektoriuje dirbančių asmenų, kurių paslaugas pirks projektų vykdytojai.

Tarp teigiamai įvertintų paraiškų beveik po lygiai pasiskirstė tiek gaminių, tiek paslaugų dizaino sprendimų kūrimo paraiškos, nors ankstesniuose panašios priemonės „Dizainas LT“ kvietimuose vyravo gaminių dizaino sprendimai. Tai rodo, kad popandeminiu laikotarpiu verslas labiau įvertina paslaugų dizaino svarbą ir nori savo paslaugas padaryti kuo patrauklesnes vartotojams, taip pat nemažai įmonių įžvelgė poreikį perkelti veiklą į elektroninę erdvę.

Teigiamai įvertinti projektai apima platų verslo sprendimų spektrą: gaminių srityje dominuoja pakuočių, baldų ir drabužių dizaino sprendimai, o paslaugų – mokymai, turizmo ir poilsio organizavimas bei konsultacijos. Tarp ketinamų įgyvendinti gaminių dizaino pavyzdžių – surenkamųjų sporto dangų sistemų, modulinio namelio, interaktyvių baldų ir grindų, vairavimo simuliatoriaus dizaino kūrimas, o tarp paslaugų dizaino pavyzdžių – vaikų maitinimo užsakymo valdymo, IT konsultantų nuomos paslaugos, internetinių mokymų dizaino sprendimų kūrimas.

 Pagal priemonę „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ mažiausia galima suma projektui finansuoti − 20 000 Eur, didžiausia − 70 000 Eur, finansuojama iki 75 proc. projekto išlaidų.