BDAR
Close

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Ūkio ministerija siekia skatinti sėkmingą įmonių restruktūrizavimą

Data

2015 11 17

Įvertinimas
0
Ūkio ministras Evaldas Gustas
Ūkio ministras Evaldas Gustas

Ūkio ministerija inicijavo ir pateikė Vyriausybei Įmonių restruktūrizavimo įstatymo pakeitimo projektą, kuriuo siekiama nustatyti lankstesnes ir veiksmingesnes įmonių restruktūrizavimo procedūras. Šis projektas artimiausiu metu turėtų būti svarstomas Vyriausybėje.

„Ūkio ministerijos parengti Įmonių restruktūrizavimo įstatymo pakeitimai leis padidinti sėkmingai veikiančių įmonių restruktūrizavimo atvejų skaičių ir kreditorių reikalavimų padengimo lygį. Naujasis įstatymo projektas sudarytų teisines prielaidas patiriančių sunkumų, tačiau gyvybingų įmonių finansinius sunkumus išspręsti kuo ankstyvesniu laikotarpiu, kai dar galima išvengti nemokumo, užtikrinti verslo tęstinumą ir panaikinti piktnaudžiavimo įmonių restruktūrizavimu galimybes“, – numato ūkio ministras Evaldas Gustas.

Įmonių restruktūrizavimo įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad įmonės restruktūrizavimo iniciatyvos teisę turi ne tik pati įmonė, bet ir kreditorius, kuriam prievolės įvykdymo terminas yra suėjęs. Įmonės restruktūrizavimo išlaidoms mažinti, atsižvelgiant į Europos Komisijos rekomendacijos nuostatas, siūloma atsisakyti privalomo restruktūrizavimo administratoriaus dalyvavimo restruktūrizavimo procese. Tais atvejais, kai nėra skiriamas restruktūrizavimo administratorius, jo teises ir pareigas įgyvendina įmonės valdymo organas.

Atsižvelgiant į Europos Komisijos rekomendacijos nuostatą, kad dėl restruktūrizavimo kuo daugiau veiksmų būtų galima atlikti nesikreipiant į teismą, projekte siūloma skatinti įmones ir kreditorius ieškoti įmonės finansinę būklę gerinančių sprendimų ne teismo tvarka, siekiant nustatyti, kad asmuo, siekiantis, kad būtų pradėtas įmonės restruktūrizavimas, pirmiausia privalo kitai šaliai pasiūlyti sudaryti susitarimą dėl pagalbos vykdyti prievoles ne teismo tvarka. Jeigu per nustatytą terminą susitarimas dėl pagalbos vykdyti prievoles nesudaromas, asmuo įgyja teisę kreiptis į teismą dėl įmonės restruktūrizavimo bylos iškėlimo.

Kreditorių padėtis ir interesai įmonių restruktūrizavimo procese nėra tapatūs, todėl, siekiant geriau apsaugoti kreditorių teises, siūloma nustatyti, kad kreditorių susirinkime dėl pritarimo restruktūrizavimo plano projektui kreditoriai balsuoja grupėse. Šios grupės yra išskiriamos pagal objektyvius požymius, grindžiančius jų interesų skirtingumą. Vieną grupę sudaro kreditoriai, kurių reikalavimai užtikrinti įkeitimu ar hipoteka, antrą grupę kreditoriai – valstybės institucijos, trečią grupę – kiti kreditoriai.

Įtvirtinus reikalavimą dėl svarbiausių restruktūrizavimo metu kylančių klausimų gauti kiekvienos kreditorių grupės pritarimą, bus sudėtingiau surasti bendrą visas puses tenkinantį sprendimą. Siekiant didinti sėkmingai baigtų restruktūrizavimo procesų skaičių, įstatymo projekte siūlomos priemonės, užtikrinančios kokybiško restruktūrizavimo plano parengimą, taip pat nustatomos išsamios taisyklės, kaip užtikrinti, kad kreditoriai ir teismas būtų tinkamai ir laiku informuoti apie restruktūrizavimo plano vykdymą, detalizavus plano vykdymo ataskaitos turinį ir teikimo dažnumą.

Siekiant apriboti piktnaudžiavimo restruktūrizavimo procesu galimybes, projekte siūloma stiprinti teismo funkciją tiek keliant restruktūrizavimo bylą, tiek ją nagrinėjant – įpareigoti teismą, jei įmonė yra ar tampa nemoki, neleisti jai naudotis restruktūrizavimo suteikiamomis lengvatų galimybėmis, o kelti jai bankroto bylą. Taip pat numatoma pareiga restruktūrizavimo administratoriui ir įmonės vadovui nuolat sekti įmonės finansinę būklę ir jai tapus nemokiai nedelsiant kreiptis į teismą dėl restruktūrizavimo bylos nutraukimo ir bankroto bylos įmonei iškėlimo.

Šie įstatymo pakeitimai teigiamai prisidės prie Lietuvos vertinimo Pasaulio banko sudaromame „Doing Business“ reitinge.

Ūkio ministerija atkreipia dėmesį, kad didesnis įmonių restruktūrizavimo procesų efektyvumas yra svarbus valstybės biudžetui ir visai ekonomikai, todėl į šį procesą turi aktyviau įsijungti bei daugiau pozityvumo tvirtinant įmonių restruktūrizavimo planus rodyti ir kitos valstybės institucijos.