BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Ūkio ministerijoje savivaldybių atstovams surengtas seminaras apie centralizuotą pirkimų vykdymą per centrinę perkančiąją organizaciją

Data

2014 02 03

Įvertinimas
0
teisineiStock_000014459465Small.jpg

Ūkio ministerijoje įvyko seminaras apie centralizuotą pirkimų vykdymą per centrinę perkančiąją organizaciją. Seminare dalyvavo savivaldybių ir Lietuvos savivaldybių asociacijos, Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto, Viešųjų pirkimų tarnybos, Aplinkos ministerijos ir viešosios įstaigos CPO LT atstovai.

Pasak ūkio viceministrės Rasos Noreikienės, šiuo metu centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas nacionaliniu lygmeniu atlieka CPO LT, kurios savininkė yra Ūkio ministerija, tačiau, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, sprendimą įsteigti centrinę perkančiąją organizaciją taip pat gali priimti ir savivaldybės taryba. Viceministrė pristatydama centralizuotų pirkimų teikiamą naudą pastebėjo, kad pirkimų per CPO LT elektroninį katalogą apimtys gerokai išaugo. Tai liudija, kad ir tiekėjai, ir perkančiosios organizacijos gerai vertina CPO LT veiklą.

Renginio dalyvius CPO LT darbuotojai supažindino, kaip perkančiosios organizacijos gali užsiregistruoti šios įstaigos elektroniniame kataloge ir vykdyti pirkimus, išaiškino perkančiosios organizacijos ir tiekėjo teises ir pareigas pagal šiuo metu sudarytas preliminariąsias sutartis. Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai paaiškino, kaip praktikoje tinkamai įgyvendinti minėtą Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytą pareigą. Ypatingas dėmesys skirtas klausimui, kaip tinkamai motyvuoti perkančiosios organizacijos sprendimą nevykdyti pirkimo per centrinę perkančiąją organizaciją. Taip pat atsakyta į savivaldybių atstovams kylančius praktinius klausimus.

Seminare atkreiptas dėmesys, kad šiuo metu per CPO LT elektroninį katalogą galima įsigyti visų kasdienei perkančiųjų organizacijų veiklai reikalingų prekių, paslaugų ir darbų: kompiuterinės ir biuro įrangos, biuro reikmenų, elektros energijos, degalų, vaistų, judriojo ryšio paslaugų, pastatų modernizavimo darbų ir su jais susijusių paslaugų, spausdintuvų eksploatacinių medžiagų, buities ir elektros prekių, higienos popierių ir mobiliųjų telefonų.

Per renginį paaiškėjo, kad daugelis savivaldybių jau naudojosi CPO LT elektroniniu katalogu dar prieš įsigaliojant Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytai pareigai pirkti per centrinę perkančiąją organizaciją. Todėl diskutuodami renginio dalyviai galėjo pasidalyti tokiu būdu vykdytų pirkimų patirtimi, išsakyti pageidavimų dėl elektroninio katalogo pasiūlos plėtros ir tobulinimo. Seminaro dalyviai pakviesti ir toliau aktyviai bendradarbiauti ir teikti siūlymų CPO LT, kad šios įstaigos teikiamos paslaugos kuo geriau atitiktų jų poreikius.

Seminaro medžiagą galite rasti CPO LT tinklalapyje adresu www.cpo.lt.

Dažniausiai perkančiųjų organizacijų užduodami klausimai dėl centralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo artimiausiu metu bus paskelbti Viešųjų pirkimų tarnybos tinklalapyje adresu www.vpt.lt.

Nuo 2014 m. sausio 1 d. įsigaliojo Viešųjų pirkimų įstatymo nuostata, numatanti, kad perkančioji organizacija prekes, paslaugas ar darbus privalo įsigyti iš centrinės perkančiosios organizacijos arba per ją, kai šios prekės, paslaugos ar darbai atitinka perkančiosios organizacijos poreikius ir perkančioji organizacija negali jų įsigyti veiksmingesniu būdu racionaliai naudodama tam skirtas lėšas. Iki šiol tokia pareiga buvo nustatyta tik Vyriausybei pavaldžioms institucijoms.