BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Ūkio ministerijoje tartasi kaip tobulinti bankroto reguliavimą

Data

2014 12 04

Įvertinimas
0
teisineiStock_000014459465Small.jpg

Šiandien, gruodžio 4 d., Ūkio ministerijoje vyko valstybės institucijų, verslo organizacijų ir mokslo institucijų atstovų pasitarimas nemokumo klausimais. Per pasitarimą svarstyti Įmonių bankroto įstatymo ir Bankroto administratorių atrankos taisyklių pakeitimai, diskutuota bankroto administravimo išlaidų reguliavimo klausimais, pateikta kitų pasiūlymų dėl bankroto proceso tobulinimo. Minėti teisės aktų projektai artimiausiu metu bus teikiami Vyriausybei.

„Įmonių bankroto įstatymo nuostatos sudaro galimybę sąžiningam verslininkui verslo nesėkmės atveju užbaigti verslą ir pradėti naują. Tačiau bankroto proceso metu yra patiriamos išlaidos, turi būti teisingai atlyginama bankroto administratoriui už tinkamus proceso rezultatus, todėl Įmonių bankroto įstatymo pakeitimais siekiama geriau sureguliuoti bankroto administravimo išlaidų, tarp jų ir atlygio administratoriui, nustatymo ir apmokėjimo klausimus, tobulinti supaprastinto bankroto proceso taikymo, turto pardavimo ir procesinių ginčų teismuose reguliavimą“, – sakė ūkio viceministras Gediminas Onaitis.

Pasak ūkio viceministro, Įmonių bankroto įstatymo pakeitimas turėtų padaryti teigiamą įtaką verslo sąlygoms ir verslo plėtrai, nes siūlomas reguliavimas turėtų padėti užtikrinti greitesnį ir sąžiningą rinkos dalyvių pasitraukimą iš rinkos verslo nesėkmės atveju.

Siekiant nustatyti optimalią administravimo išlaidų sąmatą, taip pat siekiant, kad kreditoriai lengviau įvertintų administravimo išlaidų poreikį ir nustatytų tinkamą atlygį administratoriui, Įmonių bankroto įstatymo pakeitimo projekte siūloma, kad administratorius pirmajam kreditorių susirinkimui savo veiklos ataskaitoje pateiktų lėšų surinkimo–paskirstymo planą. Proceso pabaigoje būtų pateikta galutinė administratoriaus veiklos ataskaita, kurioje turėtų būti lėšų surinkimo–paskirstymo plano įgyvendinimo ataskaita, padedanti kreditoriams objektyviai įvertinti administratoriaus veiklos rezultatus.

Projekte taip pat siūloma nustatyti administravimo išlaidų mokėjimo būdą ir tvarką, patikslinti ir papildyti administravimo išlaidų sudėtį ir reguliuoti galimus administravimo sąmatos viršijimo klausimus. Administratorius neturėtų teisės viršyti patvirtintos administravimo išlaidų sąmatos ir įmonės vardu prisiimti sąmatą viršijančių įsipareigojimų.

Per pasitarimą taip pat svarstytas Bankroto administratorių atrankos taisyklių pakeitimo projektas, pagal kurio nuostatas nuo 2015 m. sausio 1 dienos, naudojantis Bankroto administratorių atrankos kompiuterine programa, bankrutuojančiai įmonei bus parenkamas bankroto administratorius. Pakeitimu siekiama patikslinti taisyklių nuostatas dėl asmenų, turinčių teisę teikti bankroto administravimo paslaugas, patirties, darbo krūvio nustatymo ir dalyvavimo konkrečios įmonės atrankoje. 

Bankroto administratorių atrankos taisyklių projekte taip pat siūloma nustatyti, kad parenkant administratorių bankroto proceso metu, kai yra keičiamas ar parenkamas pavaduojantis administratorius, atrankoje neturėtų teisės dalyvauti įmonę jau administravę atsistatydinę ar atstatydinti administratoriai.

Ūkio ministerijoje vykusiame pasitarime nemokumo klausimais dalyvavo Ūkio ministerijos, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos, Įmonių bankroto valdymo departamento, Lietuvos banko, Lietuvos pramonininkų konfederacijos, bankroto administratorius vienijančių asociacijų, Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos, Vilniaus universiteto ir kitų institucijų atstovai.