BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Dažniausiai užduodami klausimai

Kontrolinis klausimynas – tai verslo priežiūrą atliekančios institucijos dokumentas, pagal kurį atliekami ūkio subjektų patikrinimai. Jie sudaryti iš kontrolinių klausimų, kurie atspindi svarbiausius teisės aktų reikalavimus ūkio subjektams bei yra suformuluoti aiškiai, suprantamai. Už reikalavimus, neįtrauktus į kontrolinį klausimyną, priežiūros institucija neskiria poveikio priemonių (visų pirma, baudų), tačiau konsultuoja, išskyrus išimtinius atvejus, kai poveikio priemonės yra būtinos siekiant užkirsti kelią reikšmingos žalos ar pavojaus visuomenei ar aplinkai atsiradimui (t. y. kai tam tikras į klausimyną neįtrauktas aspektas tam tikromis aplinkybėmis yra esminis), taip pat siekiant užkirsti kelią ūkio subjektui tyčia nesilaikyti teisės aktų reikalavimų, kai jis jau buvo įspėtas ir konsultuotas dėl jų nesilaikymo.

Kontroliniams klausimynams sudaryti keliami du pagrindiniai reikalavimai. Visų pirma, kontroliniai klausimai privalo būti aiškūs bei suprantami konkrečia ūkine veikla užsiimančiam asmeniui, turinčiam įprastines (ne specialiąsias) žinias apie teisinį reguliavimą ir konkrečią veiklą. Antra, kontroliniai klausimai turi atspindėti svarbiausius tam tikrai ūkinės veiklos sričiai keliamus teisės aktų reikalavimus, kurių nesilaikymas gali sukelti didelę žalą aplinkai ar asmenims, ir už kurių pažeidimą paprastai taikomos baudos.

Klausimyno taikymas nereiškia, jog verslininkai yra atleidžiami nuo kitų nei klausimyne nurodytų teisės aktų reikalavimų laikymosi. Verslui jie galioja taip pat, kaip ir anksčiau. Sąžiningas verslininkas, žinodamas, kad už klausimyne nesančių reikalavimų nesilaikymą baudos jam negresia, skirs daugiau laiko pagrindiniams reikalavimams įgyvendinti. Taip pat žinos, kad galės prisitaikyti prie neesminių reikalavimų (jei paaiškės, kad jų neatitinka), pasikonsultavęs su atvykusiu inspektoriumi. Tačiau piktybiškai reikalavimų nevykdantis verslininkas bus baudžiamas ir už kitų nei klausimyne numatytų reikalavimų nesilaikymą.

Kontroliniai klausimynai naudingi tiek verslininkams, tiek ir pačioms priežiūros institucijoms. Verslo atstovai, susipažinę su kontroliniu klausimynu, žino, ką konkrečiai ir kaip tikrins inspektorius, gali būti tikri, kad nesulauks baudų už kitų nei klausimyne nurodytų reikalavimų pažeidimą, nebent piktybiškai nevykdytų tikrintojo nurodymų pasitaisyti arba keltų realią grėsmę aplinkiniams. Priežiūros institucijos tiksliai žino, ką tikrina jų inspektoriai, o šie – ką privalo patikrinti. Be to, klausimynų kūrimo ir taikymo praktika leidžia identifikuoti perteklinius, neesminius reikalavimus, kuriuos tikslinga išbraukti iš teisės aktų, ir taip atsisakyti nesvarbių reikalavimų tikrinimo.

Kontroliniai klausimynai taikomi, tikrinant nedideles viešojo maitinimo įmones, nedideles mažmeninės prekybos įmones, kirpyklas ir grožio salonus, autoservisus, statybos įmones ir statybininkus, sporto klubus, iš viso daugiau nei 45 skirtingomis ekonominėmis veiklomis užsiimančius subjektus (žiūr. interneto svetainės www.verslilietuva.lt/specialieji-kontroliniai-klausimynai/). Taip pat kontrolinius klausimynus būtina taikyti, tikrinant darbo teisės, darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinės saugos ir kitų visiems ūkio subjektams bendrai taikomų reikalavimų laikymąsi, nepriklausomai nuo to, kokia veiklos rūšimi subjektas užsiima (žiūr. www.verslilietuva.lt/bendrieji-kontroliniai-klausimynai/).

Visi kontroliniai klausimynai yra viešai skelbiami interneto svetainėje www.verslilietuva.lt/verslauk/kontroliniai-klausimynai/ ir juos patvirtinusių institucijų interneto svetainėse. Kuri institucija patvirtino konkretų kontrolinį klausimyną, galite sužinoti pasirinkę klausimyną skiltyje ,,Bendrieji kontroliniai klausimynai“ arba ,,Specialieji kontroliniai klausimynai“.

Tam tikros veiklos priežiūros klausimynas yra patvirtintas priežiūros institucijos vadovo įsakymu, todėl šią veiklą tikrinantis inspektorius planinio patikrinimo metu privalo tikrinti tik naudodamas kontrolinį klausimyną. Priešingu atveju inspektoriaus veiksmus galima apskųsti institucijai LR viešojo administravimo įstatymo III skirsnio nustatyta tvarka, o pastarosios veiksmus ar neveikimą – administracinių ginčų komisijai arba administraciniam teismui pagal LR administracinių bylų teisenos įstatymą. Taip pat nusiskundimus dėl kontroliuojančių įstaigų galite pateikti el. paštu [email protected].

Jeigu www.verslilietuva.lt/specialieji-kontroliniai-klausimynai/ nėra kontrolinio klausimyno vykdomos ekonominės veiklos patikrinimui ir manote, kad kontrolinis klausimynas būtų naudingas, prašome rašyti Ekonomikos ir inovacijų ministerijai el. p. [email protected]. Jūsų pasiūlymas bus perduotas verslo priežiūros institucijai bei apsvarstyta jo parengimo galimybė. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad Jūsų vykdomos veiklos patikrinimui gali būti taikomi bendrieji kontroliniai klausimynai.

Paskutinė atnaujinimo data: 2020-10-23