2012 metai
2012 m. sausio 11 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimu Nr. 4 patvirtinus Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodiką, sukurtas naujos administracinės naštos atsiradimo prevencijos mechanizmas. Nustatyta, kad turi būti vertinama visų teisės aktų projektų, numatančių naujus ar keičiančių galiojančius informacinius įpareigojimus ūkio subjektams, administracinė našta verslui, ir šie teisės aktų projektai teikiami išvadoms gauti Ūkio ministerijai.

•    2012 metais patvirtinti Informacinių įpareigojimų administracinės naštos ūkio subjektams prioritetinėse srityse mažinimo skubūs veiksmai
•    Dėl administracinės naštos ūkio mažinimo subjektams prioritetinėse srityse pažangos
•    Geresnio reglamentavimo programos įgyvendinimo 2012 metų ataskaita

2011 metai
Ūkio ministerijos užsakymu UAB „Deloitte Lietuva“ įvertino administracinę naštą pinigine išraiška – naudojant tarptautiniu lygiu pripažintą formulę apskaičiuotos ūkio subjektų patiriamos teisės aktų laikymosi išlaidos pinigine išraiška. Ataskaita.

Vertinimo rezultatai parodė, kad institucijų pastangos mažinti administracinę naštą nebuvo pakankamos. Didžiausi administracinės naštos sumažinimo pasiekimai prioritetinėse srityse – teritorijų planavimo ir statybos srityje administracinė našta sumažėjo beveik 11 proc., statistikos srityje – apie 10 proc., o transporto – apie 8 proc. Norint pasiekti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą administracinės naštos sumažinimo rodiklį, būtina imtis papildomų administracinės naštos mažinimo veiksmų.
Ūkio ministerijos užsakymu advokatų profesinė bendrija „Baltic Legal Solutions Lietuva“ parengė nacionalinės administracinės naštos verslui prioritetinėse srityse mažinimo pasiūlymus, kuriuos įgyvendinus nacionalinė administracinė našta verslui potencialiai sumažėtų daugiau nei 30 procentų. Ataskaita.
Informacinių įpareigojimų administracinės naštos verslui prioritetinėse srityse mažinimo 2011 metais skubūs veiksmai ir papildomi skubūs veiksmai.
•    Geresnio reglamentavimo programos įgyvendinimo 2011 metų ataskaita

2010 metai
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Europos socialinio fondo agentūra ir Ūkio ministerija sudarė projekto „Administracinės naštos vertinimas, teisinio reguliavimo kokybės ir efektyvumo tobulinimas ir administracinių gebėjimų stiprinimas geresnio reglamentavimo kontekste“ Nr. VP1-4.3-VRM-03-V-01-004 finansavimo ir administravimo sutartį.
Pagrindiniai administracinės naštos vertinimo projekto uždaviniai:
•    įvertinti administracinę naštą verslui pinigine išraiška septyniose Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytose prioritetinėse srityse;
•    įtraukti į apskaitą administracinę naštą verslui elektroninėje duomenų bazėje (skaičiuoklėje);
•    išmokyti valstybės tarnautojus vertinti administracinę naštą pinigine išraiška, naudotis administracinės naštos duomenų baze (skaičiuokle), pildyti ją naujais duomenimis, analizuoti duomenis;
•    parengti administracinės naštos verslui mažinimo pasiūlymus.
Geresnio reglamentavimo programos įgyvendinimo 2010 metų priemonių planas
Geresnio reglamentavimo programos įgyvendinimo 2010 metų ataskaita

2009 metai
Atsižvelgdama į 2007 m. Europos Vadovų Tarybos įpareigojimą Europos Sąjungos narėms nusistatyti kiekybinį administracinės naštos verslui sumažinimo rodiklį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2009 m. kovo 4 d. nutarimu Nr. 161 nustatė nacionalinės administracinės naštos verslui mažinimo prioritetinėse srityse tikslą – 30 proc. iki 2011 m. pabaigos – ir šias administracinės naštos verslui vertinimo ir mažinimo prioritetines sritis:
•    mokesčių administravimas;
•    darbo santykiai;
•    statistika;
•    aplinkos apsauga;
•    transportas;
•    nekilnojamojo turto operacijos;
•    teritorijų planavimas ir statyba.
Veiklą pradėjo Verslo aplinkos gerinimo komisija (Saulėtekio komisija) ir jos darbo grupės, sudarytos daugiausia iš verslo subjektų atstovų. Komisijos ir darbo grupių veiklos tikslas – svarstyti verslo aplinkos gerinimo klausimus ir teikti pasiūlymus, kaip tobulinti teisinį reglamentavimą ir mažinti administracinę naštą įvairiose daugiausia problemų verslui keliančiose srityse. Administracinės naštos klausimams nagrinėti sudaryta speciali Biurokratinės naštos verslui mažinimo darbo grupė, kuri 2009 m. apsvarstė 108 verslo aplinkos gerinimo, naštos mažinimo, reglamentavimo supaprastinimo klausimus, dėl kurių pateikė 80 pasiūlymų.
Ūkio ministerijos užsakymu atliktas taikomasis mokslinis tyrimas „Sprendimų poveikio vertinimo kokybės, konsultacijų su visuomene ir interesų grupėmis būdų ir veiksmingumo analizė“.  Ataskaita.
•    Geresnio reglamentavimo programos įgyvendinimo 2009 metų priemonių planas
•    Geresnio reglamentavimo programos įgyvendinimo 2009 metų ataskaita

2008 metai
Priėmus Programą, pradėti rengti kasmetiniai Programos įgyvendinimo priemonių planai. Pagrindinis dėmesys skirtas ad hoc administracinės naštos verslui mažinimo priemonėms – valstybės institucijos pagal savo kompetenciją keičia teisės aktus, atsisakydamos nepagrįstą administracinę naštą sukeliančių įpareigojimų.
Ūkio ministerijos užsakymu advokatų profesinė bendrija „Jurevičius, Balčiūnas ir Bartkus“ atliko mokslinį tyrimą „Administracinę naštą verslui sukuriančių informacinių įpareigojimų supaprastinimo galimybės geresnio reglamentavimo kontekste“. Ataskaitoje pateikti informaciniai įpareigojimai sudarė pagrindą atlikti administracinės naštos vertinimą pinigine išraiška. Ataskaita.
•    Geresnio reglamentavimo programos įgyvendinimo 2008 metų priemonių planas
•    Geresnio reglamentavimo programos įgyvendinimo 2008 metų ataskaita

Atnaujinimo data: 2024-01-22