Vidaus rinkos informacinė sistema

Kad vidaus rinka veiktų efektyviai, valstybių narių valdžios institucijos privalo glaudžiai bendradarbiauti. Kai valstybėms narėms ir jų valdžios institucijoms reikia pripažinti vienai kitos taisykles ar administracinius sprendimus, būtinas pasitikėjimas. Tai gali būti pasiekta tik užmezgant tarpusavio ryšius ir turint galimybę lengvai gauti informaciją suprantama kalba.

Šiems kompleksiškiems tikslams pasiekti, Europos Komisija įgyvendina ambicingą administracinio bendradarbiavimo tarp ES valstybių narių gerinimo iniciatyvą, elektroninėje erdvėje kurdama Vidaus rinkos informacinę sistemą (VRI) (angl. Internal Market Information System - IMI).

VRI – tai Europos Komisijos sukurta nemokama elektroninė priemonė, sukurianti keitimosi informacija sistemą, kurią taikydamos valstybės narės gali veiksmingiau bendradarbiauti savo kasdienėje veikloje, įgyvendindamos vidaus rinkos teisės aktus. VRI paskirtis – padėti įveikti svarbias praktines kliūtis, pvz., skirtingas valdymo ir darbo kultūras, skirtingas kalbas ir informacijos apie kompetentingų partnerių kitose valstybės narėse stoką. Jos tikslas – sumažinti administracinę naštą ir padėti valstybėms narėms kuo veiksmingiau ir rezultatyviau bendradarbiauti.

 

Šiuo metu VRI naudojama peržiūrėtos Profesinių kvalifikacijų direktyvos (2005/36/EB), Paslaugų direktyvos (2006/123/EB), Pacientų teisių direktyvos (2011/24/ES), Darbuotojų komandiravimo direktyvos (96/71/EB), Tarpvalstybinio grynųjų eurų vežimo reglamento (ES 1214/2011), Kultūros objektų grąžinimo direktyvos (2014/60/ES), Europos profesinės kortelės Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES 2015/983), Ne keliais judančių mechanizmų reglamento (ES 2016/1628), Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) (ES 2016/679), Viešųjų dokumentų reglamento (ES 2016/1191), Ginklų įsigijimo ir laikymo kontrolės direktyvos (91/477/EEB), Nacionalinių institucijų, atsakingų už vartotojų apsaugos teisės aktų vykdymo užtikrinimą, bendradarbiavimo reglamento (ES 2017/2394), Administracinio bendradarbiavimo tarp Europos teisminio tinklo (EJN) civilinėse ir komercinėse bylose kontaktinių centrų per VRI Komisijos sprendimo (2019/1253/EB) administracinio bendradarbiavimo nuostatoms įgyvendinti. VRI sukurta kaip daugelio vidaus rinkos teisės aktų sričių bendroji pagalbinė sistema. Jos naudojimą ateityje numatyta plėsti, įtraukiant daugiau teisės aktų sričių: šiuo metu vykdomi bandomieji bendradarbiavimo naudojant VRI projektai įgyvendinant Elektroninės komercijos direktyvos (2000/31/EB), Traukinių mašinistų sertifikavimo direktyvos (2007/59/EB), įgyvendinimo sprendimo (2014/89/ES), Viešųjų pirkimų direktyvos (2014/24/ES ir 2014/25/ES) nuostatas. Nuo 2022 m. pradžios pradėti naudoti Kelių transporto deklaracijų teikimo portalas (RTPD) (direktyva 2020/1057/ES, reglamentas 2020/1055/ES) per viešąją sąsają su VRI (įsigaliojus Mobilumo paketo nuostatų pakeitimams) ir naujas VRI Atsisakymo išduoti leidimus šaunamiesiems ginklams modulis (direktyva 2021/555/ES). Nuo 2023 m. gruodžio 12 d. VRI pradėta naudoti SDG (Single Digital Gateway) Bendrųjų skaitmeninių vartų reglamento (ES) 2018/1724 6 straipsnio 4 daliai ir 15 straipsniui (skaitmeniniams įrodymams tikrinti) įgyvendinti.

  • Daugiau apie VRI galite rasti Europos Komisijos sukurtame VRI tinklapyje

Ekonomikos ir inovacijų ministerija yra nacionalinis VRI koordinatorius, todėl yra atsakinga už VRI naudojimo koordinavimą ir priežiūrą Lietuvoje. Ekonomikos ir inovacijų ministerija atsakinga už:

  • kitų kompetentingų institucijų registravimą VRI;
  • duomenų mainų ir tuo pačiu užregistruotų naudotojų veiksmų VRI priežiūrą;
  • ryšių su Europos Komisija palaikymu VRI priežiūros klausimais;
  • naudojimosi VRI mokymų organizavimą, metodinės pagalbos VRI naudotojams teikimą ir kt.

Jei turite klausimų dėl VRI ar norite gauti daugiau su šia sistema susijusios informacijos, kreipkitės į Europos Sąjungos ir tarptautinių reikalų grupės patarėją Eglę Karlonaitę telefonu +370 667 68 826 arba el. paštu [email protected].  

Atnaujinimo data: 2024-03-14