Administracinės naštos mažinimo principai
Valstybės institucijos, rengdamos teisės aktų projektus, prašomos vadovautis šiais administracinės naštos mažinimo principais:
- Mažinti nustatytą informacinių įpareigojimų vykdymo, duomenų ir (ar) informacijos teikimo periodiškumą (pavyzdžiui, vietoj kasmėnesinio duomenų ir (ar) informacijos pateikimo, formų pildymo nustatyti ketvirtinį ar metinį teikimo periodiškumą).
- Vietoj reikalavimo duomenis ir (ar) informaciją teikti raštu sudaryti galimybę juos teikti elektroniniu būdu (internetu).
- Įgyvendinant viešojo administravimo tarnybinio bendradarbiavimo ir vieno langelio principą, neprašyti verslo subjektų pateikti tokių duomenų ir (ar) informacijos, kuriuos administracinį sprendimą priimantis viešojo administravimo subjektas gali gauti iš savo administracijos padalinių, pavaldžių subjektų, prireikus – ir iš kitų viešojo administravimo subjektų.
- Atsižvelgiant į tai, kad smulkiajam verslui tenka neproporcingai didelė administracinė našta, šalinti ar paprastinti mažoms įmonėms taikomus informacinius įpareigojimus (pavyzdžiui, nustatyti aiškius kriterijus, atvejus, kada informaciniai įpareigojimai joms netaikomi) arba tam tikriems informaciniams įpareigojimams naudoti statistinę atranką (taikyti juos tik tam tikram skaičiui atrinktų verslo subjektų, rotuoti juos vykdančius subjektus).
- Informacinius įpareigojimus nustatyti tik tiems ūkio subjektams, kurių veikla susijusi su didžiausia rizika (mažos rizikos, nerizikingiems verslo subjektams jų netaikyti išvis).
- Vadovaujantis geresnio reglamentavimo principais, vertinti visų informacinių įpareigojimų, taip pat leidimų, licencijų, sertifikatų, pažymėjimų, kvalifikacinių ir kitų reikalavimų tikslingumą, pagrįstumą ir proporcingumą, paprastinti išdavimo procedūras.
- Nuolatos stebėti savo kompetencijos teisės aktų reikalavimų veiksmingumą praktikoje, šalinti pasenusius, neaktualius, besidubliuojančius informacinius įpareigojimus.