Prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimas

  • 2014 m. liepos 22 d. buvo priimtas Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodikos pakeitimas, juo įtvirtintas administracinės naštos mažinimo tikslas ir įpareigojimas skaičiuoti administracinės naštos pokytį Pinigine išraiška. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2022 m. balandžio 6 d.  priėmė Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą Nr. 333 "Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimo Nr. 4 "Dėl Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo", kuriuo patvirtinta Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodika (toliau - Metodika). Vadovaujantis Metodika, nuo 2023 m. sausio 1 d. ministerijoms, įstaigoms prie ministerijų, kitoms ministerijoms pavaldžioms valstybės institucijoms, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigoms ir kitoms Lietuvos Respublikos Vyriausybei atskaitingoms valstybės institucijoms pavedama vertinti ne tik teisės aktų projektais sukeliamą administracinės naštos pokytį, bet ir bendrą prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų pokytį ūkio subjektams, kai jų rengiamuose teisės aktų projektuose numatomi nauji, naikinami ar keičiami galiojantys įpareigojimai ūkio subjektams. Teisės aktų projektai kartu su Teisės aktu sukeliamų arba teisės akto projektu galimų sukelti ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimo ataskaitomis turi būti teikiami Ekonomikos ir inovacijų ministerijai išvadoms gauti. Plačiau apie Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodiką ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimą rasite čia.

Administracinės naštos ūkio subjektams nustatymo metodika (galiojo nuo 2012 m., rodiklis nuo 2014 m. - galiojo iki 2022 m. balandžio 8 d.)

Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodika (galioja nuo 2022 m. balandžio 8 d.)

Vertinamas TIK informacinių įpareigojimų sukeliamas naštos pokytis. Informacinių įpareigojimų pavyzdžiai:

  • pateikti ataskaitą;
  • pranešti apie įvykį;
  • ženklinti pakuotes;
  • pateikti prašymą leidimui;
  • įsiregistruoti ir t.t.

Vertinamas VISŲ įpareigojimų sukeliamas naštos pokytis. NE informacinių įpareigojimų pavyzdžiai:

  • pritaikyti patalpas pagal reikalavimus;
  • naudoti medžiagas, atitinkančias nustatytus reikalavimus;
  • nustatytu periodu apmokyti ar atestuoti darbuotojus pagal licencijos ar specialiuosius profesijos reikalavimus;
  • projektuoti pagal nustatytus reikalavimus ir t.t.

Vertinamos išlaidos:

  1. Darbuotojams
  2. Išorės paslaugoms
  3. Pridėtinės išlaidos

Vertinamos išlaidos:

  1. Darbuotojams
  2. Išorės paslaugoms
  3. Pridėtinės išlaidos
  4. Medžiagoms
  5. Investicijoms
  • Buvo numatytas laipsniškas perėjimas nuo administracinės naštos ūkio subjektams vertinimo ir mažinimo prie prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų ūkio subjektams vertinimo ir mažinimo, kuris buvo vykdomas trimis etapais, pavaizduotais schemoje.  

Administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo ir mažinimo klausimais prašome kreiptis šiais kontaktais: Geresnio reglamentavimo ir verslo priežiūros politikos grupės patarėja Vyginta Damzenienė, tel. Nr. +370 659 30 075, el. p. [email protected], vyriausioji specialistė Rasa Steikūnienė, tel. Nr. +370 660 74 843, el. p. [email protected].                                                                                                                                                                                                                      

Atnaujinimo data: 2024-12-04